Fium Orbo (Zpět na seznam)

Horní || WW IV-V, X - přenáška nad Raketou || 3,5h,5km přejezd auta do 1h (Nahoru)
Stát: Francie
Region: Korsika
Nástup: z vesnice Ghisoni nahoru proti proudu, až nad vesnici. Po cca 0,5km odbočka vlevo směr Cavu. Po odbočce dolů, zmizí asfalt. Na konci je smyčka pro otočení. Odtam po pěšině k přibližováku. Po přibližováku cca 300m k soutoku s Fium Orbo
Výstup: Po D344 proti proudu. Minout spací místo (odbočka na Agnatello vpravo). Další odbočkavlevo k lanovému centru. Mostek. Alternativní vysedání u přenášky nad Raketou. Po pěšině za mostkem uhnout vlevo a pak do kopce. na silnici plácek s borovicí tvaru Y odtam patrná cesta dolů.
Vodočet: Kousek pod spacím místem. Rozbitý, je tam jen trubka. stav pri spluti v r. 2010
Stavy: Náš stav byl hladina cca 20cm pod konec trubky. Vysoký vodní stav - konec trubky pod vodou. Viz splutí z 1.5.2013. Za tohoto stavu Raketa X.
Bydlení: 1) na place u odbočky z D344 na Agnatello. 2) super místo mezi D344 a řekou cca 300m pod přehradou Retenue de Trevadine (spodní ze dvou nádrží vodního díla Sampolo)
Poznámky: Boulder garden. Přenesení soutěsky. Výstup vpravo, pak po mostu na levý břeh a cca 20 minut. Na konci třeba lodě spíš spustit, chůze není příliš bezpečná. Kdo chce jet Raketu, nepřechází mostek a dá na vodu z pravého břehu. Pod raketou vystoupí na levý břeh před vjezdem soutěsky. Pozor na místo s kapsou vlevo.

Splutí:
Velikonoce 2010 || Stav: 20cm pod konec trubky || Crew:
1.5.2013 || Stav: konec trubky pod vodou, raketa X - laguna odtéká, mělčina není || Crew: Corse 2013. Super svezení po Raketu

Défilé de Strette || WW IV-V || 14,5h,3km přejezd auta do 30min (Nahoru)
Stát: Francie
Region: Korsika
Nástup: dtto výstup horního úseku
Výstup: u mostu na začátku vzdutí Barrage de Sampolo, odbočkaz D344 na Sampolo k mostu.
Vodočet: dtto horní úsek
Stavy: dtto horní úsek
Bydlení: - na place u odbočky z D344 na Agnatello - cestou do Bastiena pláži u marina di Sorbo. V Quericolo odbočit k mořia kempům. Pokračovat po prašné cestě až na pláž.
Poznámky: přenášení - skok se zúženým výjezdem