Verdon (Zpět na seznam)

Grand Canyon du Verdon || WWI - WW IV || 30km, 7h (Nahoru)
Stát: Francie
Region: Alpes Maritimes
Nástup: Odbočka vlevo dolů z kopce před (směr po proudu) Point de Sublime. Na konci plácek na otočení. Auto zde nelze nechat - zákaz zastavení. Pak cca 10min k řece po pěšině.
Výstup: Most Pont de galetas. Parkoviště po obou stranách
Vodočet: Nutno ověřit pouštění z přehrady u raftových společností v Castellane
Stavy: 18m3/s optimum
Bydlení: místečko v lomu, po Cestě z Castellane po proudu cca po 3km odbočit vlevo dolů do lomu. Caa 600m nad Brans
Poznámky: První dva km WWIII, pozor na stromy, pak následuje dlouhý úsek WWI a po levostranný přítok. Po něm ještě cca 2km WWI. První těžší místo L'Estelié (sifony vlevo) je nad pěším mostkem. Dál následuje sada míst WWIII-WWIV. Polojeskyně Styx, jeskyně L'imbut, Syphons du Cavalet, Gilotina, Závoj, Zapomenutá... Pozor na sifony! Je jich všude spousta. Konec obtíží signalizuje betonový pilířek jako zbytek mostku. Dál cca 4km WW1 a ZW s dojezdem do jezera mezi rekreanty.Doporučeno přečíst: Peter Knowles - Southern Alps nebo s sebou mít někoho kdo už tam byl.